HTML

Tiszta vizet...

Amikor az éremnek több oldala van, mint kettő...

Friss topikok

  • Tilcsák Bea (törölt): www.kitalaltkozepkor.hu/heribertillig_kitalaltkozepkor.html (2009.06.23. 14:15) Időzavar
  • NereusLaceee: Aláírom és bólogatok. Kedves blogger kolega, ebben teljesen egyetértünk. Sajnos manapság akárhol ... (2009.06.18. 19:59) Általános műveletlenség

A nyitot kérdések tárháza

2009.06.18. 10:14 Apika001

Általános műveletlenség

Címkék: ballagás ünnep rendezvény magyarság himnusz szózat tanévzáró

 

Az idén három ballagást és két tanévzárót látogattam meg – gyermekeimnek, rokonaimnak és munkámnak köszönhetően. Szép ünnepek ezek, és méltó befejezései egy tanévnek, vagy egy iskolai tanulmánynak.

A rendezvényeken azonban egy különös dolgot tapasztaltam.

Az első ízben azt hittem, hogy csak helyi sajátosságról van szó, és nem is mertem emiatt bírálni, vagy megszólni a helyieket – még szűk baráti körben sem. A második esetnél feltűnt, hogy ragadós tünet, ezáltal érdekes folyamat tanúja vagyok. Végül már kifejezetten bosszantott és irritált, hogy a jelen lévő tömegből egyedül én ismerem és éneklem a Himnuszt!

A tisztelt Tömeg (minden alkalommal!) még arra sem vette a fáradságot, hogy legalább tátogjon, hogy a Himnusz ismeretének minimum a látszatát keltse, amíg a nemzetünk dala hangfelvételről, vagy az iskolások és tanáraik jóvoltából hangzik! Egy-két focistát felismerni véltem, akik a mű utolsó levezető (szöveg nélküli) sorában (amikor magyar ember még áll) elkezdték rázni a lábukat és kezüket – felkészülve az első rúgásra, mialatt a Himnuszt nem ismerő tömeg már torkaszakadtából üvölt.

A rendezvények szervezői már korábban felismerhették napjaink e „trendi” passzivitását, és az ünnepélyek végén már be sem próbálkoznak olyan régen divatjamúlt „kispolgári csökevénnyel”, mint a Szózat!

Nemzetünk dalának legocsmányabb meggyalázásával azonban akkor vágtak mellbe igazán, amikor az Erkel Ferenc által leírt műtől egy olyan ordenáré módon eltérő zenét játszottak be, amiért legszívesebben helyben felrúgtam volna a technikust – felszereléssel együtt, a legolcsóbb és egyúttal legújabb felvétel (átirat?!) beszerzéséről gondoskodó gazdasági munkatársat pedig a jóváhagyó énektanárnővel egyetemben álláskereső státuszba helyeztem volna át, a Himnusz egyetlen és eredeti változatát pedig kötelezően napi rendszerességgel hallgattatnám és énekeltetném velük.

Szégyellem magam. Harsogjuk a magyarságunkat, lassan másról sem hallani, mint a nemzeti tudat formálása és védelme, miközben a magyar emberek szégyellik, vagy nem tudják elénekelni nyilvánosan a Himnuszt, egy iskolában pedig nem akad egy ember sem, aki felismerné, hogy az „Ellátó Vállalattól” valójában nem is a Himnusz zenéjét kapták meg és játsszák be, hanem csupán annak egy csúf karikatúráját!

Szégyellem magam!

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://pofa.blog.hu/api/trackback/id/tr481192732

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

NereusLaceee · http://www.facebook.com/otthonepito 2009.06.18. 19:59:04

Aláírom és bólogatok.

Kedves blogger kolega, ebben teljesen egyetértünk.
Sajnos manapság akárhol hangzik fel a Himnusz, te még a lazább változattal találkoztál.
Az hogy senki nem énekli, ha elég hangosan szól és az emberek lelkéig ható erővel adja át a zene a Magyarságtudatot (az Erkel által komponált igencsak mély érzésű darabra gondolok, szerencsémre modern változattal még nem találkoztam) akkor szerintem megbocsájtható.
Egy feltétellel: amit te csak lábrázásként említettél.

A legocsmányabb az egészben, hogy a legtöbb rendezvényen, mindenki végigpofázza.
Nem csak a fiatalok.
Idős néniket is láttam már mellettem állva a napi pletyót kitárgyalni Himnusz alatt, illetőleg a színpadon/pódiumon állókat becsmérelték, öltözéküket fitymálták, miközben 10-14 éves kölykök egymást kergették mint az óvodások.

Nálunk általános iskola 1. osztályában (pedig falusi iskola volt) megtaníttatták a Himnusz első és utolsó versszakát, valamint azt hogy ha Himnusz szól, hogyan illik viselkedni.

Bevallom, jómagam sem szoktam énekelni, ha egy rendezvényen megszólal.
De mély érzésekkel csendben egyenes háttal büszkén hallgatom... ahogyan azt Marika néni tanította.

Üdv:
NL
süti beállítások módosítása